Den væsentligste forudsætning for fremgang er dygtige og kompetente medarbejdere. Det tager vi seriøst i 3.
I 3 ved vi, at vi som virksomhed kun kan få succes, hvis vi har dygtige og kompetente medarbejdere. Derfor er den uddannelsesmæssige baggrund, du kommer ind med som medarbejder ikke nødvendigvis afgørende for dine muligheder for at avancere internt. Vi tilbyder nemlig alle medarbejdere mulighed for faglig opkvalificering og mulighed for at deltage i officielt anerkendte uddannelseskurser. Det handler blot om at række ud efter muligheden.
Vi vil gerne give alle medarbejdere en god start og tilbyder derfor et tilrettelagt introprogram. Nye medarbejdere i vores salgsenheder kommer på et udvidet introforløb, som indeholder klasseundervisning i teori, sidemandsoplæring, coaching mv. Dette tilbyder vi til nye medarbejdere i Kundeservice, Telesalg og 3Butikker.
3Skills er specialiserede træningsforløb, hvor kundeservicemedarbejdere tilegner sig spidskompetencer inden for behandling af de forskellige typer kundehenvendelser. Samtidig modtager vores medarbejdere løbende undervisning i forbindelse med lanceringer af nye produkter og services.
Vi tilbyder alle medarbejdere mulighed for at uddanne sig via 3Academy.
Der er tale om en Academic Profession Degree, som medarbejderne tager sideløbende med, at de arbejder fuld tid. På den måde får medarbejdere på 3Academy mulighed for at omsætte teori til praksis med det samme. Kurserne på uddannelsen er officielt anerkendte og akkrediteres med 60 ECTS-point og tages på erhvervsakademiet CPH Business. Visse fag er obligatoriske, mens andre er valgfrie.
Kurserne tages i den enkelte medarbejders tempo, og der stilles intet krav om, at medarbejderne skal blive i 3 efter endt uddannelse. Vi oplever, at mange medarbejdere, der færdiggør 3Academy, opnår nye stillinger pga. den viden de tilegner sig på 3Academy. Det ruster dem typisk til at påtage sig nye og mere krævende roller i 3.
Afsætningsstrategi | Valgfrie moduler | Afgangsprojekt |
---|---|---|
Afsætningsstrategi 10 ECTS International markedsføring og analyse 10 ECTS Markedsføring og forhandling 10 ECTS | Valgfri Heraf mindst 10 ECTS-point for det merkantile fagområde. Og højst 10 ECTS-point fra et andet fagområde end det merkantile. 20 ECTS | Valgfri 20 ECTS |
Når medarbejdere har brug for at tilegne sig yderligere viden om et specifikt fagområde, kan de få tilbuddet om at komme på akademifag på akademiniveau eller diplomniveau efter aftale med nærmeste leder og HR's udviklingsafdeling.
Vi vil gerne give alle vores ledere en række grundlæggende ledelsesværktøjer for at sikre, at medarbejderne oplever ensartethed i 3's ledelse. De ledere, som deltager på lederuddannelsen, kan forvente at:
Blive bevidst om egne styrker og bruge dem konstruktivt i lederrollen
Finde sin individuelle ledelsesstil
Få motiverede medarbejdere, der løser opgaver bedre og skaber endnu flottere resultater
Blive bevidste om deres ledelsesstil
Få forståelse for god og effektiv kommunikation
Theis er uddannet mekaniker, dog vidste han, at han efter endt uddannelse ikke ville arbejde inden for faget. I stedet blev han ansat i 3's Kundeservice, hvor han deltog i 3Academy.
Besa Avzija er salgschef hos 3Butikken på Falkonér Allé på Frederiksberg. Derudover går hun også på 3Academy, hvor hun opbygger nye kompetencer.
Med 3Academy fandt Marc præcis det han havde ledt efter i uddannelsessystemet - en mulighed for at arbejde og studere samtidig og dermed få maksimalt ud af uddannelsen.