Når du opretter et abonnement hos os, kan du vælge at beholde dit eksisterende nummer.
Såfremt vi afventer de nødvendige oplysninger for at kunne flytte dit nummer, vil du modtage besked pr. SMS eller e-mail om, at du skal udfylde en fuldmagt til flytning af dit mobil- eller fastnetnummer.
Bemærk, at fuldmagten skal udfyldes med præcise oplysninger, som dit tidligere teleselskab har registreret,for at give os tilladelse til at flytte nummeret til os.
Hvilket nummer får jeg, indtil mit nummer er flyttet?
Du får et SIM-kort med et midlertidigt 3-nummer, så du straks kan anvende dit nye abonnement.
Hvordan igangsætter jeg en nummerflytning, hvis jeg ikke valgte nummerflytning ved køb af abonnementet?
Udfyld en fuldmagt til flytning af dit mobil-eller fastnetnummer.
Hvornår aktiveres mit abonnement?
Abonnementet aktiveres, så snart du sætter dit nye SIM-kort i din mobil.
Hvis du ikke aktiverer dit abonnement selv, vil det blive aktiveret automatisk 30 dage efter købet. For "3Internet" sker aktiveringen 60 dage efter købet.
Hvornår starter faktureringen?
Faktureringen starter ved aktivering. Vent derfor med at isætte dit SIM-kort, indtil den dag du ønsker at aktivere dit abonnement.
Kan jeg annullere en nummerflytning?
Hvis du fortryder at flytte dit nummer til os, kan du stadig annullere nummerflytningen.
For at gøre dette skal du senest 48 timer før den planlagte nummerflytning sende en e-mail til np@3.dk med din anmodning om annullering. Du vil modtage en SMS som bekræftelse, når nummerflytningen er blevet annulleret.
Har du fortrudt at flytte nummeret væk fra os?
Hvis du er ved at flytte dit nummer fra os til et andet teleselskab og ønsker at fortryde dette, skal du kontakte det nye teleselskab hurtigst muligt for at annullere flytningen.
Oplever du fejl ved nummerflytning?
Der kan være flere årsager til, at dit nummer ikke kan flyttes til os.
Nedenfor har vi opstillet de typiske årsager samt vejledning til, hvordan du skal forholde dig til problemet.
Dit nummer er i gang med at blive flyttet til et andet teleselskab.
Kontakt det teleselskab, du er ved at flytte dit nummer til, og annuller ordren. Når dette er gjort, skal du udfylde en ny fuldmagt til nummerflytning til os.
Vi mangler en fuldmagt.
Du er ikke ejer af nummeret.
Ejeren af abonnementet skal udfylde en fuldmagt til mobil eller fastnet og sende den til os. Hvis du er i tvivl om, hvem der skal underskrive fuldmagten til flytningen af dit nummer, kan du finde oplysningerne på din regning eller kontakte dit tidligere teleselskab.
Vi mangler dit SIM-kort nummer.
Udfyld fuldmagten med dit korrekte SIM-kortnummer, som du kan finde på selve SIM-kortet eller ved at kontakte dit tidligere teleselskab.
Dit nummer er blokeret.
Du skal kontakte dit tidligere teleselskab for at få ophævet blokeringen. Når blokeringen er fjernet, skal du kontakte os. Så snart dette er sket, vil vi påbegynde flytningen af dit nummer.
Dit nummer er ikke aktivt.
Du skal kontakte dit tidligere teleselskab for at få dit nummer genåbnet. Når dette er gjort, bedes du sende en e-mail til np@3.dk, som er vores nummerportering, så vi straks kan påbegynde flytningen af dit nummer.
Kompensation
Hvis der opstår fejl i forbindelse med nummerflytning, kan du være berettiget til kompensation. Du har ret til kompensation i følgende tre tilfælde: a) Nummerflytningen gennemføres ikke på den aftalte dato på grund af forhold hos 3 eller den afgivende teleudbyder. b) Nummerflytningen medfører afbrudt telefonforbindelse i mere end 24 timer. c) Nummerporteringen sker uden din accept. Krav om kompensation skal rettes til 3 senest seks måneder efter, at nummerporteringen er korrekt gennemført. Størrelsen af kompensationen afhænger af årsagen.
Takster: Uretmæssig nummerflytning: 600 kr. Forsinket nummerflytning: 60 kr. + 6 kr. pr. dag Afbrudt telefonforbindelse: 60 kr. + 60 kr. pr. dag
Kan jeg flytte et fastnetnummer til et mobilabonnement?
Når du køber et mobilabonnement hos os, kan du samtidig vælge at overføre dit nuværende fastnetnummer fra dit tidligere teleselskab. Dette kræver, at du opretter et 3Hjemmenummer, og at du fortsat har et mobilnummer, som du kan foretage opkald fra. Med 3Hjemmenummer modtager du også alle dine fastnetopkald direkte på din mobil.
Hvis vi mangler oplysninger fra dig for at kunne flytte dit nummer, vil du modtage besked pr. SMS eller e-mail om, at du skal udfylde en fuldmagt til flytning af dit fastnetnummer.
Bemærk, at der er særlige forholdsregler, hvis du har:
TDC Duet: Du skal først flytte dit mobilnummer fra TDC til os og derefter flytte fastnetnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge, lukker TDC for dit mobilnummer, og vi kan ikke flytte det.
Telenor yndlingsnummer: Du skal starte med at flytte dit fastnetnummer fra Telenor til os og derefter mobilnummeret. Hvis det sker i omvendt rækkefølge, lukker Telenor for dit fastnetnummer, og vi kan ikke flytte det.
Stadig brug for hjælp?
Skriv til os
Udfyld nedenstående formular eller skriv en mail. Husk at skrive et telefonnummer, vi kan kontakte dig på i hverdagen, samt et kundenummer eller et CPR/CVR så vi kan finde dig i vores system. Svartiden er på 1-3 hverdage.
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.
I vores butikker kan du få hjælp med alt, så stik endelig hoved forbi din 3Butik
Find butik