Dækning og netværk

Gode råd i udlandet

Hvis du har 3LikeHome i dit abonnement:

1. Tjek om 3LikeHome dækker de lande du skal rejse til.

2. Læs om 3LikeHome reglerne.

3. Husk at slå roaming til, når du lander.

Hvis du ikke har 3LikeHome i dit abonnement:

1. Tjek udlandspriser: Tjek altid priserne for lokale opkald og hjem til Danmark samt prisen for data.

2. Slå roaming fra: Vil du ikke bruge data og risikere en dyr regning, så slå roaming fra på din mobil.

3. Tjek dit forbrug: Med Mit3 App kan du let følge med i dit forbrug - både hjemme og i udlandet.

4. Pris i velkomst-SMS: Du modtager automatisk en sms med praktisk info om nødopkald og generelle priser i landet og hjem til Danmark.

5. Baggrundsdata: Husk, at selvom du ikke bruger mobilen aktivt, kan apps stadig benytte data i baggrunden.

6. Brug maks 450 kr: Husk, at selvom du ikke bruger mobilen aktivt, kan apps stadig benytte data i baggrunden. Tilgå funktionen i Mit 3 Selvbetjening.

Oplever du problemer i udlandet?

  • Ingen tjeneste - læs mere på den respektive hjælpeside.

  • Du kan vælge netværket manuelt på din enhed:

    Hvis du vælger netværket manuelt, giver du din enhed en hjælpende hånd. Din enhed bør kunne fange netværket automatisk, men har du været et sted hvor din enhed ikke kunne skabe forbindelse til netværket (metroer, skove, fly), kan du hjælpe din enhed på vej ved at vælge netværket manuelt.

    Få hjælp til at vælge netværket manuelt, ved at finde din enhed i vores vejledninger.

  • Du kan nulstille dine netværksindstillinger på din enhed Hvis din enhed fortsat ikke kan skabe forbindelse til netværket, efter du har valgt et netværk manuelt, kan du nulstille netværksindstillingerne på din enhed. Det gør, at din enhed "cutter" den forbindelse den forsøger at skabe og derefter forsøger igen på ny. Bemærk, evt. password til wifi, bliver slettet. Få hjælp til at nulstille netværksindstillingerne, ved at finde din enhed i vores .

Du skal desuden sikre dig, at du har et abonnement der kan bruges i udlandet. Det kan også være, at det er opsat en spærring for brug i udlandet, som f.eks. 3Børnsikring. Dette kan du administrere på Mit 3 Selvbetjening.

Stadig brug for hjælp?

Ring til os

Privat

Erhverv

70 313 313

70 313 000

Teknisk support

70 313 313

Åbningstider

Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16

Weekend/helligdage: Lukket

Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.