For at sikre, at du nemt kan huske din PIN-kode, er der ikke forudindstillet en PIN-kode, når du modtager et nyt SIM-kort. Du skal derfor selv oprette den.
Når du første gang indsætter dit SIM-kort, skal du indtaste din PUK-kode.
Når du har indtastet din PUK-kode, bliver du bedt om af vælge din egen personlige fire-cifret PIN-kode.
På bagsiden af den brik, hvor dit SIM-kort var fastgjort, da du modtog det. Koden er placeret under et skrabefelt (gælder ikke for eSIM bestilt via Mit 3 Selvbetjening).
Ved at logge ind på Mit 3, hvor du kan finde din PUK-kode.
Hvis du indtaster din PIN-kode forkert 3 gange, bliver dit SIM-kort spærret. For at låse det op igen, skal du bruge din PUK-kode.
Du har 10 forsøg til at indtaste PUK-koden korrekt. Hvis du bruger alle 10 forsøg forkert, vil SIM-kortet blive permanent låst, og du skal bestille et nyt SIM-kort.
Vil du ændre din PIN-kode?
Du kan altid ændre din PIN-kode til SIM-kortet under indstillinger på din mobil.
Tilgå vores vejledninger og find en enhed der ligner din, for at blive guidet igennem indstillingerne.
Vil du deaktivere din PIN-kode?
Du kan altid deaktivere din PIN-kode under indstillinger på din mobil. Tilgå vores vejledninger, for at se hvor du kan deaktivere SIM-kortet. Vælg guiden til "Skift SIM" for at finde frem til funktionen.
Stadig brug for hjælp?
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.
I vores butikker kan du få hjælp med alt, så stik endelig hoved forbi din 3Butik
Find butik