Telefoni er én af de teknologier, der er så integreret i samfundet, at vi typisk kun lægger mærke til den, når den ikke fungerer. Det skete imidlertid alt for ofte hos GladTeknik, hvor deres tidligere telefoni- og omstillingsløsning faldt ud næsten dagligt, til stor gene for medarbejdere og kunder.
”Kunderne kunne ikke høre os, og når vi snakkede med udbyderen, fik vi at vide, fejlen lå hos os,” fortæller stifter og IT-Nørd Mathias Emil Nielsen.
Derfor begyndte GladTeknik at skifte deres udstyr ud. Headset, computere og til sidst hele netværket blev skiftet, men lige meget hjalp det, og fejlen, fik de at vide, lå stadig hos dem.
”Til sidst havde vi skiftet alt på nær udbyderen,” siger han med et smil og fortsætter:
”Derfor skiftede vi til 3Business, og siden har der ikke været nogle problemer.”
GladTeknik reparerer alt fra mobiltelefoner og tablets til computere, Apple-produkter, fjernsyn og mere eksotiske produkter som et bundkort til en truck og en robotarm.
I 2023 har de haft flere end 20.000 devices gennem værkstedet, og uanset hvad de skal reparere, eller hvem kunden er, betyder hastighed meget.
”Det er altafgørende for os at have en pålidelig løsning, for det er essentielt, at kunden hurtigt og nemt kan få fat på os. Det kan de med 3Kontakt og derfor svarer vi nu 9 ud af 10 opkald inden for 10 sekunder,” fortæller stifteren.
GladTeknik er vækstet kraftigt i 2023, hvor antallet af medarbejdere er steget fra 10 til knap 40. Det er imponerende i sig selv, men særligt når man tager den usædvanlige sammensætning af medarbejdere i betragtning.
Omkring 80 % af medarbejderne hos GladTeknik har nemlig minimum én diagnose, men hvor det ville blive karakteriseret som en udfordring andre steder, ser man anderledes på det hos GladTeknik.
”Så længe der er de rigtige rammer og det rigtige miljø, så kan det faktisk være en superkraft. Hjernen fungerer lidt anderledes, og vi ser, at de her mennesker udvikler sig rigtig meget, når der er de rigtige rammer,” forklarer Mathias Emil Nielsen.
De typiske diagnoser ligger inden for autismespektret, ADHD og ordblindhed. Stifteren er selv diagnosticeret med Aspergers syndrom, som hører under autisme, men han har selv oplevet, hvor stor en styrke, det kan være.
”Jeg havde skilt en computer med 300 skruer ad, og det havde min kollega også. Jeg kunne huske, hvor alle skruerne sad, men det kunne min kollega ikke,” fortæller han.
Til gengæld er Mathias Emil Nielsen ikke så god til at huske navne, og på den måde har medarbejderne hos GladTeknik styrker og svagheder, som virksomheden skaber rum og rammer for.
De særlige behov, der er hos GladTeknik kombineret med hensynet til deres kunder, gjorde Mathias Emil Nielsen ekstra opmærksom og lidt bekymret, da virksomheden skulle overgå til 3Kontakt.
”Vi var nervøse for overgangen, fordi det koster os dyrt, hvis kunderne oplever, telefonerne er nede. Det måtte bare ikke ske,” siger han.
Derfor var han glad for at kunne aftale præcis hvordan overgangen skulle finde sted, og sikre sig der var styr på alle dele af implementeringen før processen blev sat i gang.
”3Business var meget gode til at lytte og imødekommende i forhold til at selve flytningen først skete, da der var styr på alt, systemet var sat op og klar til at modtage opkald. Det gav mig tryghed i overgangen,” forklarer Mathias Emil Nielsen.
I takt med at GladTeknik er blevet større, har de også kunnet påtage sig flere opgaver, og det betyder, at udover reparationer, foretager de nu også køb og salg af brugt elektronik. På den måde bidrager GladTeknik dobbelt til et mere bæredygtigt forbrug af elektronik. Dette foruden at løfte et stort socialt ansvar ved at ansætte mange med diagnoser, som ellers kan have det svært på arbejdsmarkedet.
”Nu skal man passe på med at spå om fremtiden, men vi ser danskerne blive mere bevidste forbrugere, de træffer i stigende grad mere miljørigtige beslutninger, hvilket vores vækst også vidner om,” siger han.
GladTeknik er nu også til stede i Vejle, og der er ingen tegn på, det bliver den sidste udvidelse. Derfor er GladTeknik begejstrede for 3Kontakt som telefoniløsning, da den kan følge med væksten og sikre at alle kunder bliver hørt, når de har brug for det.
I skal blot indtaste jeres oplysninger i kontaktformularen her, og så kontakter vi jer indenfor 1 time på hverdage mellem 8-16.