Abonnement og nummer

Overdrag abonnement

Online overdragelse

  • Overdragelser kan ske mellem privatpersoner og erhverv.

  • Både modtager og afgiver kan igangsætte overdragelsen.

  • Har I et privatabonnement, skal I logge ind med NemID for at starte processen. For erhvervsabonnementer skal I bruge jeres CVR-nummer og e-mail.

  • Behandlingstiden for en online overdragelse er 24 timer.

Start online overdragelse

Manuel overdragelse

Manuel overdragelse skal anvendes, hvis I har adresse i Sverige, ikke kan benytte de andre metoder, eller hvis I er erhvervskunder og ikke kan logge ind på selvbetjeningen.

Hvis I ønsker at overdrage et abonnement til vores privatafdeling, skal I udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:

Hvis I ønsker at overdrage et abonnement til vores erhvervsafdeling, skal I udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:

Send den underskrevne overdragelsesformular til overdragelse@3.dk eller:

3 (Hi3G Denmark ApS) Fadet 4 1799 København V Att.: Delivery

Når vi har modtaget dokumenterne, vil I modtage svar inden for 5 arbejdsdage. Både jer og personen, der overtager abonnementet, vil få besked om, hvornår overdragelsen gennemføres.

Værd at vide om overdragelse

Du kan overdrage ethvert abonnement og mobilnummer, så længe du ikke har en udestående saldo hos 3. For at gennemføre overdragelsen kræves det, at den person, du ønsker at overdrage til:

  • Er fyldt 18 år

  • Opfylder 3’s kreditpolitik (overdragelse kan være begrænset, hvis personen er registreret i RKI)

  • Har fast adresse i Danmark ifølge CPR-registeret eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige (dog kræves tilmelding til kortbetaling eller MobilePay ved bopæl i Sverige)

  • Ikke har ubetalte regninger hos 3

  • Det er jeres ansvar at overdrage jeres eksisterende SIM-kort til den person, der skal overtage jeres abonnement eller mobilnummer.

Når du har overdraget dit abonnement og mobilnummer til en anden person, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug op til den dag, hvor overdragelsen er fuldført.

Den person, der overtager dit abonnement og mobilnummer, påtager sig de økonomiske forpligtelser fra dagen efter overdragelsen er gennemført.

Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, som ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.

Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen via Mit 3 Selvbetjening eller 3Business Selvbetjening, når overdragelsen er gennemført:

  • Deezer

  • Apple One

  • TV 2 Play

  • Wype

  • 3Firmanummer/3Hjemmenummer

Følgende tilvalg kan ikke overdrages eller tilføjes igen, efter overdragelse af nummeret:

  • 3Forsikring

Stadig brug for hjælp?

Ring til os

Privat

Erhverv

70 313 313

70 313 000

Teknisk support

70 313 313

Åbningstider

Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16

Weekend/helligdage: Lukket

Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.