Overdragelser kan ske mellem privatpersoner og erhverv.
Både modtager og afgiver kan igangsætte overdragelsen.
Har I et privatabonnement, skal I logge ind med NemID for at starte processen. For erhvervsabonnementer skal I bruge jeres CVR-nummer og e-mail.
Behandlingstiden for en online overdragelse er 24 timer.
Manuel overdragelse skal anvendes, hvis I har adresse i Sverige, ikke kan benytte de andre metoder, eller hvis I er erhvervskunder og ikke kan logge ind på selvbetjeningen.
Hvis I ønsker at overdrage et abonnement til vores privatafdeling, skal I udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:
Hvis I ønsker at overdrage et abonnement til vores erhvervsafdeling, skal I udfylde og sende en overdragelsesfuldmagt:
Send den underskrevne overdragelsesformular til overdragelse@3.dk eller:
3 (Hi3G Denmark ApS) Fadet 4 1799 København V Att.: Delivery
Når vi har modtaget dokumenterne, vil I modtage svar inden for 5 arbejdsdage. Både jer og personen, der overtager abonnementet, vil få besked om, hvornår overdragelsen gennemføres.
Hvad skal jeg være opmærksom på?
Du kan overdrage ethvert abonnement og mobilnummer, så længe du ikke har en udestående saldo hos 3. For at gennemføre overdragelsen kræves det, at den person, du ønsker at overdrage til:
Er fyldt 18 år
Opfylder 3’s kreditpolitik (overdragelse kan være begrænset, hvis personen er registreret i RKI)
Har fast adresse i Danmark ifølge CPR-registeret eller er dansk statsborger med fast adresse i Sverige (dog kræves tilmelding til kortbetaling eller MobilePay ved bopæl i Sverige)
Ikke har ubetalte regninger hos 3
Det er jeres ansvar at overdrage jeres eksisterende SIM-kort til den person, der skal overtage jeres abonnement eller mobilnummer.
Hvordan faktureres en overdragelse?
Når du har overdraget dit abonnement og mobilnummer til en anden person, vil du modtage en slutfaktura, som dækker forbrug op til den dag, hvor overdragelsen er fuldført.
Den person, der overtager dit abonnement og mobilnummer, påtager sig de økonomiske forpligtelser fra dagen efter overdragelsen er gennemført.
Tilvalg som ikke kan overdrages
Du skal være opmærksom på, at der er enkelte tilvalg, som ikke vil kunne overdrages sammen med nummeret.
Følgende tilvalg kan ikke overdrages, men kan tilføjes igen via Mit 3 Selvbetjening eller 3Business Selvbetjening, når overdragelsen er gennemført:
Deezer
Apple One
TV 2 Play
Wype
3Firmanummer/3Hjemmenummer
Følgende tilvalg kan ikke overdrages eller tilføjes igen, efter overdragelse af nummeret:
3Forsikring
Stadig brug for hjælp?
Privat | Erhverv |
---|---|
70 313 313 | 70 313 000 |
Teknisk support | |
---|---|
70 313 313 |
Man-torsdag: 8-17, Fredag: 8-16
Weekend/helligdage: Lukket
Vi oplever længere ventetid i visse tidsrum. Hvis du vil undgå ventetid, så ring sidst på dagen.